Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron

Jak długo trwa pozycjonowanie stron i od czego zależy ten czas? Uzyskanie jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach to główny cel pozycjonowania strony. Niemniej jednak musimy zdać sobie sprawę, że samo pozycjonowanie to proces – nie da się osiągnąć zamierzonego efektu w tydzień czy dwa i należy dać sobie trochę więcej czasu. Jak długo trwa kierowanie na witryny i od czego zależy ten czas?

Czas

Choć może się to wydawać oczywiste, pozycjonowanie strony zajmuje dużo czasu. Dotyczy to każdego dłuższego procesu – uczenia się, zdobywania nowych umiejętności czy po prostu zajęcia odpowiedniej pozycji w wyszukiwarkach. Zwykle osoby, które samodzielnie pozycjonują stronę, potrzebują więcej czasu, aby uzyskać oczekiwane efekty. Zwykle nie mają specjalistycznej wiedzy, więc zanim cokolwiek zrobią, muszą przeczytać literaturę specjalistyczną lub przynajmniej obejrzeć film instruktażowy.

To z kolei może znacznie wydłużyć czas potrzebny na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach. Czas ten można skrócić, jeśli powierzymy optymalizację strony ekspertom. Wie, jakie kroki podjąć, aby działać efektywnie. Oczywiście nie oznacza to, że może on w krótkim czasie wywiązać się z naszych obowiązków. Pozycjonowanie to proces, który zwykle trwa miesiące, a nawet rok, dlatego nie możemy prosić ekspertów o optymalizację naszej strony w kilka dni.

Branża

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron

Czas potrzebny na zlokalizowanie strony zależy również od branży, w której działa właściciel. Działają tu prawa rynku – im większa konkurencja, tym trudniej nam ją pokonać. Załóżmy, że otwieramy sklep internetowy z odzieżą damską. Obecnie w Internecie jest wiele takich sklepów, więc jeśli chcesz wypromować swój sklep, musisz uzbroić się w cierpliwość. Jeśli jednak prowadzimy firmę w niszowej branży, czas potrzebny na pozycjonowanie strony ulega skróceniu.

Eksperci twierdzą, że witryny w bardzo niszowych branżach mogą osiągnąć najwyższe pozycje w rankingach w ciągu 2-3 miesięcy. Pamiętajmy jednak, że trudno w dzisiejszych czasach znaleźć dziedzinę bez konkurencji – większość ludzi jest zadowolona lub powoli się nasyca, co oznacza, że ​​konkurencja rośnie. W branżach o umiarkowanej konkurencji pozycjonowanie strony trwa od sześciu do dziewięciu miesięcy. Najtrudniej jest tam, gdzie konkurencja jest zacięta. Pozycjonowanie w tym przypadku często trwa rok lub nawet dłużej. Nawiązując współpracę z ekspertem SEO, powinniśmy szczegółowo ustalić warunki – w tym uzgodnić, jak długo potrwa pozycjonowanie strony. Oczywiście nikt nie może dać nam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ale nie powinniśmy się dziwić, jeśli niektórzy eksperci twierdzą, że osiągnięcie pożądanego efektu zajmie nawet rok.

Strona

Nie bez znaczenia jest dla nas podejmowanie się pozycjonowania małych stron internetowych lub pozycjonowania dużych sklepów internetowych. Wszyscy wiemy, że małe strony informacyjne są łatwiejsze do pozycjonowania. Jednocześnie praca na dużych, złożonych witrynach wymaga większego wysiłku. Kwestia wielkości strony jest bezpośrednio związana z czasem, jaki poświęcamy na jej pozycjonowanie. Ponadto duży wpływ na postęp prac ma również historia domeny. Jeśli jest dobra, zwykle łatwiej jest zlokalizować witrynę. Jednak przy złych historiach niektóre kwestie trzeba „poprawić” lub zacząć niemal od zera, co znacznie wydłuża całkowity czas potrzebny do osiągnięcia pożądanego rezultatu.

Jak długo trwa znalezienie strony internetowej?

Większość właścicieli witryn zadaje sobie pytanie, jak długo utrzyma się ich pozycjonowanie? Od czego zależy ten okres? W większości przypadków nie ma jednoznacznej odpowiedzi – musimy mieć świadomość, że na to, jak długo zajmie uzyskanie odpowiedniej pozycji w wyszukiwarkach, może mieć wpływ wiele czynników. Tak się składa, że ​​firma działa w bardzo konkurencyjnej branży, ale format jej strony internetowej jest stosunkowo niewielki.

Pozycjonowanie zajmuje również mniej czasu niż działamy w średnio konkurencyjnej branży, ale nasza strona to duży sklep internetowy z wieloma podstronami. Właściciele witryn powinni mieć świadomość, że kierowanie na witryny nie jest jednorazowym wydarzeniem. W praktyce oznacza to, że nawet po osiągnięciu pożądanego rezultatu, nadal powinniśmy działać, aby utrzymać właściwą pozycję. W przeciwnym razie nasza strona internetowa będzie stawała się coraz mniej znana, zwłaszcza przy rosnącej konkurencji. Dlatego będziemy musieli stale aktualizować treść, grafikę i linki. Pamiętajmy, że pozycjonowanie strony to element kampanii marketingowej mającej na celu pozyskanie nowych klientów poszukujących oferowanych przez nas usług lub towarów.

Back To Top